2011. február 1., kedd

J. R. R. Tolkien: A Gyűrűk Ura

Peter Pavensie ajánlja:
J.R.R.Tolkien fantasztikus sikerű trilógiája talán korunk egyik legnagyobb terjedelmű fantasyja.Valamikor olvastam, hogy az írót már egészen ifjú korától foglalkoztatta a mitológia, ami a Gyűrűk urában is jelentős szerepet kap. Hisz olyan fajok népesítik be, mi csupán a fantázia szülte mitológiába vezet minket: orkok, törpök, tündék, sárkányok. És még hadd ne soroljam. Ha érdekel, kedves olvasó téged két furcsa szerzet útja ebben a hatalmas fantázia világban, ha érdekel, miféle veszélyeken keresztül jut el végül Frodó és Samu Mordorba, miközben barátaik háborújukat küzdik, csak hogy nekik megkönnyítsék olykor halálveszélyes küldetésüket, mit néha elfednek egy másik furcsa alak, Szméagol nevetséges próbálkozásai a Gyűrű megszerzése érdekében, akkor a Gyűrűk ura neked való. Ha érdekel a középkor, hol a lovagokat becsületük és  királyukba vetett mélységes hitük vezérelte.


1 megjegyzés:

  1. A Gyűrűk Ura talán az egyetlen olyan mű,aminek előbb láttam a filmadaptációját,minthogy a könyvet olvastam.Miután láttam moziban a Gyűrű szövetségét, azonnal beszereztem a 3 kötetes csodát,és nekiálltam.Nehezen olvastam akkor még, elég fiatal voltam,de megbirkóztam vele,és imádtam.Együtt haladtam Frodóékkal,velük éltem,és ehhez a film is nagyon sokat hozzátett.Ürességet éreztem,mikor vége volt.A Két torony ugyan az én képzeletbeli listámon nem az első helyen áll,mégis remek ez a rész is.Monumentális,kilátástalannak tűnő csaták,lelki harcok,érzelmek sokasága.
    Sokan mondják,hogy nem lehet egyszerre szeretni a Gyűrűk Urát és a Harry Pottert,én vagyok az élő példa,hogy de,sőt imádni kell és lehet mindkettőt.
    Tudom ajánlani az előzménykötetet,A hobbitot,nekem az is legalább annyira tetszett,mint a GyU-folyam

    VálaszTörlés