2010. október 27., szerda

Coelho, Paul: Veronika meg akar halni

Az orvosi regény, a krimi és az erkölcsnemesítő példázat sajátos ötvözete a brazil író regénye. Egy fiatalasszony öngyilkosságot kísérel meg, a kórházban megmentik életét, de a bölcs orvos tudja: Veronika meg fogja ismételni öngyilkos tettét, ha valamiképp nem tud rá hatni. Olyan orvosságot ad neki, amelyek hatására szívbajosnak érezheti magát, ráadásul az orvos közli is vele: napjai meg vannak számlálva. Veronika ekkor, a szerinte már roppant közeli halál árnyékában döbben rá, milyen fontos és szép is az élet, végül persze pszichésen is, fizikailag is meggyógyul.


2 megjegyzés:

  1. Az egyik legnagyszerább könyv, ami eddigi olvasói karrierem során a kezembe kerülhetett. Lélegzetelállító. Coelho-ról eleinte kétesen vélekedtem, de az első pár oldal után, mint egy régi jó barát, kézen ragadott, és körbevezetett a lélektan egyik szeletének furcsa bugyrában, és egy idő után úgy éreztem, mintha szerves része lennék Veronika életének, mi több, személyiségének, és nem csak neki, hanem a könyv többi szereplőjének is, mintha a regény ott játszódna körülöttem. Hihetetlen könyv. Lélekemelő. Imádtam.

    VálaszTörlés
  2. Coelho-t eleinte féltem olvasni. Láttam azt a rajongást, ami őt övezte, s ez engem mindig megrémít. Van, hogy azért nem tetszik valami, mert ennyien oda vannak érte. Nos, Coelho esetében jogos a világraszóló rajongás. Nagyon tetszett a könyv, a történet pedig egyedülálló. Az ember könnyen feladja, és a történet azt példázza, hogy az élet ezt megbosszulhatja. Aki el akarja dobni magától a nem túl rossz életét, az rosszul járhat. Emellett a könyv arra is tanít, hogy éljünk a pillanatnak, sose halogassunk belevágni valamibe, hiszen ki tudja, mikor ér véget ez életünk. Mindent ki kell próbálni, mert a halál kegyetlen és nincs tekintettel semmire.
    Egyszóval, amellett,hogy tanít, szórakoztat, elgondolkodtat, és Coelho-rajongóvá tesz a könyv.
    Jokerina

    VálaszTörlés